Δευτέρα 8 Αυγούστου 2011

Κούβελα - Καταρράκτες Νέδας στο Στόμιο

Όπως έχω αναφέρει και σε προηγούμενη μου ανάρτηση το χωριό μας και η γύρο περιοχή είναι κατάλληλη για mountain bike.

Από πέρυσι λοιπόν σχεδίαζα μια διαδρομή από το χωριό μέχρι τους καταρράκτες της Νέδας στο Στόμιο. Το Σαββατοκύριακο αυτό κατάφερα να βρω λίγο ελεύθερο χρόνο οπότε άρπαξα την ευκαιρία και με το ποδήλατο στο αυτοκίνητο την Παρασκευή το βράδυ έφτασα στο χωριό.
Για το Σάββατο δεν είχα σχεδιάσει κάτι, είπα να ξυπνήσω νωρίς και να κάνω μια βόλτα χωρίς προγραμματισμένη διαδρομή. Ξεκίνησα στις 07:00 με κατεύθυνση προς το γειτονικό χωριό Σύριζο και έφτασα μέχρι το χωρίο Κακαλέτρι .
Πολύ ωραία διαδρομή με μικρό βαθμό δυσκολίας 10 km χωματόδρομος (Κούβελα - Σύριζο) και τα υπόλοιπα άσφαλτος με μηδαμινή κίνηση αυτοκινήτων.
Σύνολο διαδρομής 32km, διάρκεια περίπου 2,5 ώρες

Την επόμενη ημέρα ξεκίνησα νωρίτερα 06:30 για την προγραμματισμένη διαδρομή στους καταρράκτες.

Περιγραφή διαδρομής:

Από το Κούβελα κατηφορίζουμε προς την Νέδα στην οποία φτάνουμε αφού περάσουμε το χωριό Μαυρομάτι. Περνάμε το τσιμεντένιο γεφύρι και συνεχίζουμε προς το μικρό ποτάμι (είναι ο παραπόταμος την Νέδας που πηγάζει κάτω από το χωριό Σκληρού).

Αφού περάσουμε το ποτάμι συνεχίζουμε με κατεύθυνση το χωρίο Δραγώι.

Μετά από δύο χιλιόμετρα συναντάμε αριστερά μας αγροτικό δρόμο τον οποίο ακολουθούμε για να περάσουμε το ρέμα (είναι ο παραπόταμος την Νέδας που πηγάζει κάτω από το χωριό Δραγώι) και να συναντήσουμε το χωματόδρομο που συνδέει το Δραγώι με την Φιγαλεία . Αφού συναντήσουμε το χωματόδρομο τον ακολουθούμε με κατεύθυνση αριστερά και φτάνουμε στην Φιγαλεία.(μπορούμε να πάμε και από το χωριό Δραγώι , που είναι ευκολότερη διαδρομή, απλά θα διανύσουμε μεγαλύτερη απόσταση).

Η αρχαία κρήνη και ο ναός της Αθηνάς είναι η αιτία για απαραίτητη μισάωρη (τουλάχιστον) καθυστέρηση. Αξίζει ένα μπράβο στους ανθρώπους της περιοχής γιατί έχουν αξιοποιήσει το φυσικό κάλος της περιοχής. Μονοπάτια σηματοδοτημένα για την Νέδα (2) , χάρτες προσανατολισμού, πλακόστρωτοι δρόμοι, αρχαία μνημεία κ.τ.λ.
Μετά από την πολύ ωραία διακοπή συνεχίζουμε τον χωματόδρομο προς τους καταρράκτες της Νέδας. Μετά από 10 με 15 λεπτά φτάνουμε. Αφήνουμε το ποδήλατο δίπλα στο τοξωτό γεφύρι (κρυμμένο σε καμία φτέρη για καλό κακό) και ακολουθούμε το μονοπάτι προς τους δύο καταρράκτες .

Ότι και να πούμε για το τοπίο είναι λίγο, οι περιγραφές και οι φωτογραφίες όσο καλές και να είναι δεν μπορούν να το περιγράψουν.
Για την επιστροφή ανηφορίζουμε στο χωριό Πλατάνια και μετά ακολουθούμε το δρόμο προς την Αγία Ελένη.

Διασχίζουμε το ρέμα της μπριτσάς (διαδρομή μέσα στα πλατάνια ) και αφού φτάσουμε στο παλιό νερόμυλο ακολουθούμε το χωματόδρομο προς το χωριό Κυψέλη - Κούβελα.

Σύνολο διαδρομής 33 km με βαθμό δυσκολίας μέτριο για την ποιότητα δρόμου και μεγάλο για τις υψομετρικές διαφορές. Διάρκεια περίπου 6,5 ώρες.

Αποτέλεσμα των παραπάνω εξορμήσεων είναι μοναδικές στιγμές τις οποίες η φύση μας προσφέρει απλόχερα .

Την επόμενη φορά θα έχει επίσκεψη στον ναό του Επικούρειου Απόλλωνα και το εκκλησάκι της Αγίας Θεοδώρας